Date Range
Date Range
Date Range
Waar moet het heen met de kunstexamenvakken? In opdracht van het ministerie is er al een tijdje een commissie in de weer, om de opvattingen rondom de toekomst van de eindexamens voor de kunstvakken te verzamelen en te schikken in een advies. Ook ik, als muziekdocent en opleider, ontkom niet aan een soort visie. De vragen die mij voorgelegd zijn, zijn cursief.
Helaas kan mijn blog mijn essay niet inloaden. Deze antwoorden zijn naar aanleiding van de blogopdracht HDM 2 maart 2010. Marlous doet de opleiding docent muziek en geeft reactie op haar les.
De koning en de trompet. Ik ben de koning, zei de koning tegen de trompet. Speel iets voor mij! De trompet gaf geen enkel geluid. Ik beveel het je, zei de koning. Toen pakte de koning de trompet op en blies er voorzichtig in. De trompet gaf een zacht geluid. Aha, zei de koning. Hij keek naar de trompet. Jij wilt dus liever niet alleen spelen, zei hij. Nou, voor mijn part, zei hij en haalde diep adem. Janisch - De koning en de zee.
Kick, Kennis of Kunde,. Goed muziekonderwijs bevat volgens mij alle drie. Je krijgt kennis overgedragen en leert wat muziek voor jou is en voor andere en leert dat ook begrijpen. Je leert de kunde, je ervaart wat je doet en begrijpt dit. En nog een hele belangrijke je krijgt een kick van muziek. Je gaat ervan uit je dak of iets raakt je. Maar hoe was dit vroeger? In de jaren 70 vindt er een magische ontwikkeling plaats in het muziekonderwijs omschrijft Job .
Klassieke muziek past niet in het plaatje van de jeugdcultuur. Ik had er nooit is rustig de tijd voor genomen om er naar te luisteren en te bedenken waarom een bepaald klassiek stuk is geschreven. Zwei Herzen in Dreivierteltakt - Barend Wijtman. Essay - muziek in de onderbouw. Teruggaand naar de geschiedenis van de muziek.
Het is vrijdagmiddag, elf elf tweeduizendelf welteverstaan. De week zit er weer op en na een drukke dag reis ik weer af naar het gezellige Brabant. Dit doe ik elke week, omdat ik daar nog een bijbaantje heb en dan zie ik mijn ouders ook nog eens! Ik stoor me er echter niet aan en moet er zelfs even om lachen! Waarop ik heel even nadenk en terug denk aan mijn stageweek.
De leerlingen staan om me heen te zingen. Yes denk ik, dit is het! De kick, daar draait het muziekonderwijs om. Leerlingen moeten in eerste instantie toch gewoon plezier beleven aan muziek? Willem Gehrels ric.
Education is a companion which no misfortune can depress, no crime can destroy, no enemy can alienate, no despotism can enslave. At home, a friend, abroad, an introduction, in solitude a solace and in society an ornament. It chastens vice, it guides virtue, it gives at once grace and government to genius. Without it, what is man? A splendid slave, a reasoning savage . How to Make People Laugh. How do you make people laugh? This is partly because men and women have a different type of sense of humor.
Estudar, entender e conhecer mais sobre os fatos históricos, sociológicos e culturais de nosso tempo é compreender que, somos parte da estrutura complexa, dinâmica e ativa que é construída a cada segundo da vida. Por estarmos vivos fazemos parte dos momentos, fatos e desenrolar da História humana, construindo-a mesmo que de maneira indiferente. TUDO É HISTÓRIA! PARA QUE ESTUDAR HISTÓRIA.
Helaas kan mijn blog mijn essay niet inloaden. Deze antwoorden zijn naar aanleiding van de blogopdracht HDM 2 maart 2010. Marlous doet de opleiding docent muziek en geeft reactie op haar les.
In mijn bestaan als leraar, vader, schrijver en liedjesmaker speelt humor een grote rol. Humor is, nou ja, gewoon heel leuk. De afgelopen maanden heb ik de mensen mijn netwerk, en waar mogelijk daarbuiten behoorlijk lastig gevallen met berichten over.