Date Range
Date Range
Date Range
Manzana de la Rivera, Asunzión. Del 8 al 11 de junio del 2011. Lunes, 30 de mayo de 2011. El programa de la Feria. Libro de un solo capítulo, blog de un solo post. Se trata, pues, de un retoño, una espora, un apéndice del otro blog. Primera Feria del Libro Kartonero.
CHI SONO E COSA FACCIO. CORSI DI FORMAZIONE PER GRUPPI, ASSOCIAZIONI, ISTITUZIONI. CORSI E LABORATORIO PER LE SCUOLE. IL FILM SU LIDIA MENAPACE. Le clip video di Parole madri-ritratti di femministe. MANUTENZIONI-Uomini a nudo PER LE SCUOLE.
Kulturblog om børne- og ungekultur, leg og kreative processer. Det er blevet tid til sidste blogindlæg på Legefakultetet. Nogle af de sidste indlæg, jeg har postet, handler derimod om min personlige situation, om en stressrelateret depression jeg fik konstateret i november 2011, som jeg i skrivende stund stadig ikke er helt ude af. Pleje min introverte side for at fungere. En af mine seneste tegninger. Det er ikke fordi, jeg ikke er optag.
Her har jeg udvalgt en række af mine billedbogsfavoritter. Nogle er ordløse, nogle er smukke, nogle er sjove og nogle spiller bare godt op til teksten. bøgerne på biblioteket, i din boghandel eller over nettet. Du kan hente inspiration i spalten ovre til venstre. Oliver Jeffers har lidt af de samme kvaliteter som Jakob Martin Strid i fht synsvinkel i fortællingerne og måden historierne henvender sig til både børn og voksne.
Interview med en skolelærer der fandt sin passion i fortællingen. En god fortæller kan tryllebinde sit publikum alene. Med sin historie, sin stemme og sit kropssprog. Og en god fortælling skaber indre billeder for den, der lytter. Billeder der på én gang er vores egne, men som vi samtidig deler med de andre, der lytter med. En måde har mundtlig fortælling en særlig evne til at samle både store og små.
halvdelen af dem har internetadgang. R rykket en stor del af børn og unges interessesfære ind i det virtuelle rum. Fortsætter i disse nye rammer, på nye og all. Disse kendsgerninger påvirker også børns læreprocesser. Børn søger nye græsgange i deres leg, men fællesskabet er intakt. Edierne, fordøjer det, integrerer det i alt det ande.