Date Range
Date Range
Date Range
Bu noktada kuantumun bize gösterdiği şey bilinç ve isteklerimizin dünyayı dönüştüren en önemli güç olduğudur. Yaratıcılık, değişen koşullara uygun yanıt vermek ya da mevcut şartları değiştiren bir eylemde bulunmak şeklinde tarif edilebilir. Bu yeti insanda bulunan temel bir özelliktir ki bunun sayesinde insanlık doğadan farklı olarak kendi medeniyetini üretmiştir. Kuantuma göre varlıklar parçacık ve dalga boyutundan oluşu.
Bu noktada pazarlamanın bir çözüm odağı gibi işlev gördüğünü söyleyebiliriz. Çünkü pazarlama daha üretim öncesinde başlayarak bir sorun ortaya çıkmadan onun çözümünü arayan, tüketicinin farkında bile olmadığı istekleri tatmin eden bir merci haline gelmiştir. Her şey metindir, Her şey mesaj. Örneğin, bir kelimenin anlamına baktığımızda onun diğer başka kelimelere gön.
Markalarda cinsiyet ve marka kişiliği. İnsan zihni evreni kavramsal zıtlıklarla anlamlandırır. Doğru-yanlış, iyi-kötü, beden-zihin, kadın-erkek gibi. Bu ikili ayrımlar benliğimizi, zihnimizi ve gerçeklik dediğimiz evreni yapılandırmaktadır. Batıda yaşanan gelişimin de benzer bir çizgide olması şaşırtıcıdır. İletişim profesörü John Fiske batı medeniyetinde bazı özelliklerin erkeğe, bazılarının ise kadı.
Bilinçaltına seslenmeyi başaran, mit yaratan, ütopya kuran markaların daha güçlü olduğu, Barthes, Leymore ve Seguela gibi filozof ve reklamcılardan bu yana biliniyor. Çalar değil de, illaki bir iPod? Neden bu işte uzmanlaşmış bir trekking ayakkabısı değil de, ne olursa olsun mutlaka bir Nike? Niçin daha güçlü ve hızlı bir başka muadil değil de, kesinlikle bir Harley Davidson? EFSANE, MİT, DÜŞ, MARKA.