Date Range
Date Range
Date Range
Thursday, April 12, 2007. Neden bir Prada kıyafet 1000 dolara alıcı bulurken aynı kalitedeki yerel bir marka yaklaşık beşte biri fiyatına alıcı bulur? Denemeye kalkışırdı. Öyleyse neden bazı markalar daha değerli kabul edilirler ve tüketiciler tarafından daha çok sevilirler? Aslında tüm bunlar markaya belli bir kimlik kazandırmak yani bazı kavramsal değerler oluşturmak için yapılır. Olduğu soyut değerler giderek daha fazla önem kazanıyor.
Masallar ve eski söylenceler insanların çeşitli doğal ve kültürel olaylar karşısında ne tür davranışlar sergileyebileceklerini anlatan, örnek roller sunarak bireyleri farklı durumlara hazırlayan, bu şekilde kişilerin iç dünyalarını ve duygularını düzenleyen bilgi yüklü metinlerdir. Geçmiş yüzyıl içinde dünyanın hor kullanılması had safhaya ulaştığından artık bir düzeltme hareketine ihtiyaç duyuluyor. Dünya çapındaki düzeltme hareketlerini Kyoto protokolü, A.
Markalarda cinsiyet ve marka kişiliği. İnsan zihni evreni kavramsal zıtlıklarla anlamlandırır. Doğru-yanlış, iyi-kötü, beden-zihin, kadın-erkek gibi. Bu ikili ayrımlar benliğimizi, zihnimizi ve gerçeklik dediğimiz evreni yapılandırmaktadır. Batıda yaşanan gelişimin de benzer bir çizgide olması şaşırtıcıdır. İletişim profesörü John Fiske batı medeniyetinde bazı özelliklerin erkeğe, bazılarının ise kadı.
Bilinçaltına seslenmeyi başaran, mit yaratan, ütopya kuran markaların daha güçlü olduğu, Barthes, Leymore ve Seguela gibi filozof ve reklamcılardan bu yana biliniyor. Çalar değil de, illaki bir iPod? Neden bu işte uzmanlaşmış bir trekking ayakkabısı değil de, ne olursa olsun mutlaka bir Nike? Niçin daha güçlü ve hızlı bir başka muadil değil de, kesinlikle bir Harley Davidson? EFSANE, MİT, DÜŞ, MARKA.
Masallar ve eski söylenceler insanların çeşitli doğal ve kültürel olaylar karşısında ne tür davranışlar sergileyebileceklerini anlatan, örnek roller sunarak bireyleri farklı durumlara hazırlayan, bu şekilde kişilerin iç dünyalarını ve duygularını düzenleyen bilgi yüklü metinlerdir. Geçmiş yüzyıl içinde dünyanın hor kullanılması had safhaya ulaştığından artık bir düzeltme hareketine ihtiyaç duyuluyor. Dünya çapındaki düzeltme hareketlerini Kyoto protokolü, A.