Date Range
Date Range
Date Range
Digitalt understøttet læring hos voksne - hvad fungerer og hvad fungerer ikke? Successer, fiaskoer og middelmådigheder fra mit arbejdsliv. Jeg genopliver blogaktiviteterne ved at genoptage skriblerierne om ITs indtog i uddannelsesverdenen i nyt regi - I kan følge med på itforpokker. On location og konkrete objekter. Jeg kan ikke lade være med a.
I denne blog vil jeg reflektere over min daglige praksis som den nærmeste leder for 2 afdelinger af Teknisk Gymnasium Sønderjylland. Fokus vil være på de refleksioner vi som fagkolleger har, når vi diskuterer og gennemfører undervisningen. Du er meget velkommen til at komme med kommentarer her på bloggen. Det er derfor besnærende at indlede forsøg med og undersøge læringspotentialet i en bred vifte af Web 2.
De er et fantastisk supplement til den skrevne note. Bogsystemer i naturfag har ofte mange forklarende billeder med og jeg opfordrer mine elever ti.
En blog om mine refleksioner og oplevelse om blogging som værktøj til formidling og refleksion. Så får vi af se om der med tiden, vil komme flere indlæg på denne blog og om diskussionerne på moodle medfører endnu flere indlæg. Men jeg vil da i hvert fald bruge det her indlæg til at reflektere lidt over forløbet.
Et andet gratis værktøj til projektstyring som varmt kan anbefales er programmet Trello. Det muliggør at man kan se hvilke arbejdsopgaver de øvrige projektdeltagere har samt hvor langt man er i implementereringsfasen. Yammer som redskab i projektstyring. Medarbejder, ledelse eller personer i organisationer skal kunne se en værdi i at implementere it- i større eller mindre.
Digitalt understøttet læring - formidling af og refleksioner over konkrete eksperimenter med digitale værktøjer ved en videregående naturvidenskabelig uddannelse. Målet er at pædagogikken skal udnytte og udfordre teknologien og ikke omvendt. Brætspil i undervisningen er vel også en slags gamification. Jeg underviser studerende, som over en relativ kort periode skal lære et helt nyt fagsprog, fordi de i deres kommende professionelle praksis, ikke kan slå alle ting op.
GlobalLearning - reflektioner over læreprocesser i tid og rum. I min arbejdsverden er vi så forbundne af alle de nyeste teknologier, men arbejder og lærer alligevel ofte alt for isoleret fra hinanden. Kast jeres lys over det her, så vi kan blive klogere sammen. Sælgere i sving - med hinanden. Se activities focus on ensuring that the learner is.
Digitalt understøttet læring hos voksne - hvad fungerer og hvad fungerer ikke? Successer, fiaskoer og middelmådigheder fra mit arbejdsliv. Jeg genopliver blogaktiviteterne ved at genoptage skriblerierne om ITs indtog i uddannelsesverdenen i nyt regi - I kan følge med på itforpokker. On location og konkrete objekter. Jeg kan ikke lade være med a.
I denne blog vil jeg reflektere over min daglige praksis som den nærmeste leder for 2 afdelinger af Teknisk Gymnasium Sønderjylland. Fokus vil være på de refleksioner vi som fagkolleger har, når vi diskuterer og gennemfører undervisningen. Du er meget velkommen til at komme med kommentarer her på bloggen. Det er derfor besnærende at indlede forsøg med og undersøge læringspotentialet i en bred vifte af Web 2.
Tuesday, October 14, 2014. Opsummerende refleksionsindlæg - om bloggens egnethed som refleksions- og formidlingsværktøj i egen arbejdspraksis. Jeg synes det har skabt indsigt at arbejde med bloggen som refleksions- og formidlingsværktøj. Om jeg vil fortsætte med bloggen vil tiden vise. Jeg er helt klart blevet inspireret, både mht. refleksion, men også mht. muligheder for brug af bloggen i min egen undervisning. Som nævnt i et tidligere indlæg. Monday, October 13, 2014.