Date Range
Date Range
Date Range
8211; för kursen digitalt berättande och lärande. Den här delen har tagit upp olika fall av gränsöverskridande berättande som använder sig av många olika plattformer. Först böckers möjlighet att utnyttja web 2. Sedan smartphones, tablets och läsplattor. Slutligen Alternate Reality Games samt Augumented Reality. Vad alla dessa har gemensamt är att de är berättarformer under utveckling och med enorm potential.
Uppgift 3 - Kreativt lärande. Hur kan jag förankra mina planer för Audacity i styrdokumenten? Vidare ska undervisningen bidra till att eleverna får erfarenheter av medier, film, foto, design, arkitektur, konst och olika miljöer. Kombinationer av bild, ljud och text, till exempel serier och film. Sätt framställa olika typer .
Jenny om Digitalt Berättande and Kreativt Lärande. 9 februari, Bygga gubbe. Jag har börjat med att göra en grundstomme till gubben, mest för att prova på hur det är att arbeta med lera på det här sättet. Det har fastnat endel ludd i leran när jag har modellerat, även fast att jag försökte hålla rent. När jag sen bygger upp själva ytterlagret, kläder och ansikte, får jag lov att vara extra noggrann. Postat i Gestaltande Animation, Göteborgs Universitet vt14.
Jag valde att använda Scratch som lärmoment i min fördjupningsuppgift. Anledning till att jag valde denna tillämpning är att jag just nu går en utbildning inom speldesign. Inom speldesign är programmering A och O, och Scratch är ett jättebra sätt att förstå programmeringstänket.
Je vous épargne la description basique et chiante. Un commentaire vien de me rappeller le but. Subscribe to my blog! Il faut commencer par le moins important.