Date Range
Date Range
Date Range
Het opstellen van het programma, waarbij ik met verschillende bedrijven in contact kwam om samen een leuk arrangement samen te stellen voor de leerlingen. En het leiden van de leerlingen. Ten behoeve van de competentie mondelinge communicatie, heb ik veel gesprekken gevoerd met bedrijven, leiding gegeven aan de 60 leerlingen en wist ik win-win situaties te creƫren met bedrijven. Het leiden van de excursie ging erg goed. Ik kreeg vanaf het eerste moment de indruk dat de leerlingen mij serieus namen en.
Het opdoen van informatie en kennis, voordat ik begon aan het werkelijk organiseren van de excursie naar Nederland, omdat ik de leerlingen en de omgeving waar we zouden gaan verblijven niet kende. Ten behoeve van de competentie omgevingsbewustzijn heb ik me verdiept in de cultuurverschillen van de leerlingen, vakliteratuur van het onderwijs, publiciteit van het bedrijf en de maatschappelijke invloeden binnen het onderwijs, zodat de organisatie van de excursie vloeiend kon verlopen.
Tijdens de organisatie van de excursie heb ik deelgenomen aan verschillende besprekingen samen met mijn begeleider en de directie van het ROC Zeeland. Ten behoeve van de competentie oordeelsvorming heb ik mijn oordeel gegevens tijdens verschillende besprekingen, waarbij ik voor en nadelen heb afgewogen. Al mijn aanbevelingen, waren goed onderbouwt en hebben hun vruchten afgeworpen. De excursie is erg goed verlopen en de school is blij met de nieuwe netwerken die ze hebben opgebouwd.
De directie overtuigen van kwaliteiten die ik heb om de excursie te organiseren. Ten behoeve van de competentie overtuigingskracht, heb ik indruk gemaakt op de directie door hen te overtuigen van mijn mening op basis van geldende argumentatie. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van een overtuigingstrategie. Ze veranderen hun gedrag als ze inzien dat hun eigen belang hierin wordt gesteund.
Het opstellen van een probleemanalyse, voorafgaande aan de excursie, om zo goed en snel in te kunnen spelen op de problemen die ontstaan. Ten aanzien van de competentie probleemanalyse, was het de bedoeling dat ik bij het verzamelen van informatie eerst naar de grote lijnen zocht, een heldere probleemdefinitie maakte en in staat was de voor- en nadelen van de verschillende oplossingen te noemen. De analyse was erg uitgebreid, omdat er binnen zo een grote groep de gekste dingen konden gaan gebeuren.