Date Range
Date Range
Date Range
Om postmodern teologi av Juhani Heiskanen. Jag tycker att det skall räcka med postmodern teologi för mig för tillfället. På sätt och vis har det varit även intressant att bli bekanta med postmodern teologi, fastän jag måste erkänna att det kanske inte är min sak. Visst har jag läst bl.
Detta är en blog för kursen i postmodern teologi vid Åbo Akademi. Något lite om vetenskap, eller så inte. Skrivet av Alex den 4 april 2010.
A Right, Not a Privilege. Jag skrev mej ur kyrkan en tid sedan. Jag tycker att det är dumt att inte höra till kyrkan för att det är en bra investering. Nää, jag menar att.
Tack för alla kommentarer och tack för att ni alla var med på denna kurs. I den första delen analyserar han det erotiska och det sexuella och i den andra delen skillnaden mellan fotografiet och ikonbilden. Jag börjar med den senare delen av artikeln.
LUMEN journals are international scientific peer reviewed journals, whose languages of. Publication are English and Romanian. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. Logos Universality Mentality Education Novelty Journals.
Denna blogg fungerar som Patriks lärarblogg för olika kurser vid teologiska fakulteten vid Åbo Akademi. Först, grattis till Peter, tvåa i mål! För er som har tid - kommentera de andras blogginlägg. Det är säkert intressant att läsa vad andra skriver om samma böcker som ni läst, och lärorikt också. Kommenterandet kan påverka vitsordet! Tisdag 7 december 2010. Eftersom ni nu är flera som läser The Peaceable Kingdom,.
Hon kände samhällets stigma på sig. Detta är givetvis inte trevligt. Alla borde ha rätt att känna glädje i sin kärlek och sexualitet, oberoende mot vem den är riktad. Butler vill nu övervinna genus som en begränsande kategori. Coakley påpekar dock att Butler gör detta utgående från genusbinäriteten. Derrida är som bäst när han resonerar själv.
Något lite om vetenskap, eller så inte. Postmodern teologi möter den gamla tron. Människans skuld finns däri, att hon aldrig kan svara på det Godas oändliga kärlek. Det blir ett asymmetriskt förhållande mellan den ändliga människan och den oändliga godheten. Skulden, arvsynden, ursprungssynden finns därför hos hela mänskligheten, ända från tidens begynne.